onsdag 9. september 2015

Tim Holtz blueprint guttekort

DT oppdrag fra Hobby Hagen på treffet i helgen.


På kortet har jeg brukt forskjellige produkter fra Tim Holtz.
Stempel på kloss "Balloon Sketch" , thinlits dies " Mixed Media" og thinlits dies "Handwritten love".
Papiret er "Wild Ride 1" fra Fabscraps.


Her ses det at jeg har brukt symaskin til å sy rundt kantene, 
og har variert med rette sting og sikk sakk søm.


Jeg har stemplet med embossing pute og drysset hvitt embossingpulver over for å få frem en opphevet struktur på ballongen. Det er også noen streker innimellom det hvite med glittertusj for å få frem en fin effekt.


På baksiden er det et stort skrivefelt til en hyggelig hilsen.


For å få laget de små sorte hullene i papiret er det brukt thinlits dies "Mixed Media"  fra Tim Holtz/Sizzix. På sirklene har jeg lagt på et strøk med glitter fra tusjen Wink of stella brush


På tannhjulene, langs sømmene og markert over detaljene som jeg ønsket og fremheve, har jeg brukt en tusj med glitter. Det kommer ikke frem på bildet at f.eks sykkelen har fått en strek med tusjen. Den er lett å bruke selv på de minste detaljer. Tusjens tupp er myk og fleksibel som en spiss pensel. Jeg kan anbefaler tusjen på det varmeste. Effekten blir kjempe fin og den smitter ikke av.

Ønsker alle en kreativ dag.
Marina

Ingen kommentarer: